субота, 9. март 2013.

Pita sa sirom mafini

Još jedno vanredno izdanje, specijalno za mog druga (i čitaoca) Alexa

Pita sa sirom mafini

(recept sam pokupio sa www.serbiancafe.com i napravio jednom *za probu*; toliko se dopao mojoj porodici da sada pravim mafine svake subote)

Potrebne namirnice:

- 500 gr kora za pitu,
- 3 jajeta,
- 300 gr sira (ja koristim sitni sir - bolje se sjedini u smesi),
- 2 dcl kisele pavlake,
- 1 dcl ulja,
- 1 dcl mleka (bez afla toksina - ako može da se nađe),
- 1 prašak za pecivo (ja koristim *Aleva*, mnogo je dobar),
- so (gotovo nikad ne stavljam, sir je obično dovoljno slan),
- susam (za posipanje),
- margarin (za podmazivanje kalupa).

Seckanje:

Kore za pitu umotajte u rolnu i nesecite na treke debljine kažiprsta. Svaku rolnu rasrtesite (da nema slepljenih tračica).

Priprema:

Ja počinjem tako što kalup za mafine namažem margarinom.
Potom, u posudu za mućenje prvo umutim jaja miskerom dok se na površini ne pojave mehurući (bitno ja da jaja ne idu dirketno iz frižidra, već da odstoje bar par sati na sobnoj temperaturi), onda dodam pavlaku, ulje, mleko, sitan sir i prašak za pecivo (redosled uošte nije bitan, mada prašak za pecivo sipam na kraju dok mikser radi) i mutim dok ne dobijem ujednačenu smesu (ne treba više od 3-4 minuta).
U dobivenu smesu dodajem tračice kora, s tim što vodim računa da se sve ravnomerno nakvase. Ovako dobivenu smesu stavljam u kalupe za mafine (pune se do kraja) i pospem susamom.

E, sad u orginalnom receptu piše da treba peći na 200 stepeni dok ne dobiju zlatno-žutu boju. Ja bih izostavio ovaj deo o stepenima, jer to zavisi od rerne (kod mene, recimo, to ide na 150).

Kada bude gotovo vadite iz rerne. 

Ako ste dobro podmazali kalup, mafine ćete izvaditi lako, ako ne - imaćete problema.

Ispada da je glavna majstorija podmazivanje kalupa. Ne valja ako podmažete sa premalo margarina jer se mafini teže vade, a ponekad se i rasture. S druge strane, ako preterate sa podmazivanjem, margarin se rastopi, izađe iz kalupa i zaprlja rernu. Rešenje su papirnate korpice, ali i njih morate podmazati zejtinom. 

Nemam iskustva sa silikonskim kalupima.

Prijatno! Javite kako je ispalo!



Нема коментара:

Постави коментар

Komentar