недеља, 3. фебруар 2013.

Punjeni šaran u glini (ili bez nje)

U svom blogu *Budžetsko računovodstvo u pravosuđu*, povremeno samo objavljivao recepte jela koje sam spremao. 

Pošto su neki moji čitaoci pokazali veće interesovanje za spremanje hrane nego za računovodstvo (uopšte im ne zameram, u potpunosi ih razumem i podržavam njihovo intersovanje), došao sam na ideju da otvorim novi blog na temu kulinarstva.


Da se razumemo, odmah na početku - nisam nikakav stručnjak za kulinarstvo. Od recepata koji  mi se sviđaju i koje nameravam da objavim retko koji je moj. Ali, obožavam da kuvam i uživam u spremanju (a i konzumuranju) hrane. 


Dakle, na blogu će biti objavljivano samo recepti koji su mi se dopali.


Za početak, riba (retko ko ne voli ribu) - Punjeni šaran u glinu (ili bez nje).


Odmah da razjasnimo - pod glinom podrazumevam (sada a i ubuduće) glinenu posdu za spremanje (lično ja obožavam da spremam hranu u glinenim posudama - smatram da daju poseban *šmek* jelu). Ima ih raznih vrsta, ali za spremanje ribe koristim ovakvu:

(Nabavio sam je u bugarskoj, bez ovog metalnog dela koji služi samo za serviranje - prinošenje, košta negde oko 300,00 dinara)
Naravno, ne morate da imate ovakvu posudu da bi ste spremili ovaj recept. Posao vrši i bilo koja druga vatrostalna posuda).

Potrebne namirnice

1 šaran (naravno)
2-3 kašike maslinovog ulja
1 paradjz (veći)
supa (ili voda)

za fil

1-2 kašike zejtina
5-6 šampinjona
1 glavica crnog luka
1 čen belog luka
150 gr. krupno samlevenih oraha (ili sitno seckanih)
150 gr. sitno seckanih maslina
150 gr. suvog grožđa
1 paradajz 
Peršun, so

Priprema

Fil

Na zejtinu kratko propržite crni luk, zatim dodajte beli i pečurke. Dinstajte dok voda koju su pustile pečurke ne ispari, zatim dodajte orahe, masline, suvo grožđe, predodno oljušten i na kocke nasečen paradajz i peršun. Posolite i dinstajte još 5 minuta (po potrebi dolijte sasvim malo vode).

Jelo

Šarana (koga ste naravno predhodno očistili) napunite pripremljenim filom i ušijte kuhinjskim koncem. Na dno suda sipajte maslinovo ulje, stavite šarana, dodajte malo supe (ili vode, ali ne previše, jer nije cilj da se šaran kuva, već peče), prekrijte folijom i pecite jedan čas na temperaturi od 180 stepeni (u zavisnosti od rerene). Posle toga skinite foliju, na ribu naređajte kolutove paradajza (onog većeg), vretite u rernu i pecite još 15 - 20 minuta.

Prijatno! Javite mi kako je ispalo!

Нема коментара:

Постави коментар

Komentar