уторак, 18. новембар 2014.

Svinjski but i rebarca *a la biva ni za sve*

(Ovo je lično moj recept, dakle skroz amaterski, pa molim iskusnije kuvare da mi oproste ako sam pomešao neke sastojke koji, u teoriji, ne idu jedni sa drugim. Rezultat je i više nego zadovoljavajući, bar za moje *mušterije*)

POTREBNE NAMIRNICE:

- 1 kg svinjski but,
- 1/2 kg dimljena svinjska rebarca,
- 2-3 glavice crnog luka,
- 5-6 paprika,
- 2 šargarepe,
- 250 gr šampinjona,
- 100 gr crnih maslina bez koštica,
- 1dc belog vina,
- 1 supena kašika kapra,
- 5-6 zrna bibera,
- 4-5 zrna bahra,
- 2-3 lista lorbera,
- 1 kašičica selena (ljupčca)
- 1 l vode

(Šta tu bode oči? Nema zejtina, masti, soli i mlevenog crnog bibera, što su uobičajni sastojci gotovo svakog jela. Ovo ne znači da jelo nije slano i nemasno: potrebnu masnoću, a bogami i so daju svinjska rebarca.)

Reč-dve o začinima. Osim uobičajnih, tu su i dva koja se ne koriste baš tako često: selen i kapar. 

Selen (ljupčac) se može naći na senovitoj strani naših bašta. Pomalo liči na peršun, samo je mnogo krupniji. Ima žute cvetove i šuplje stablo (u nekim zemljama ga koriste kao slamčice za mleko - kažu da mleko dobije veoma prijatan šmek). Kao začin se koristi, naravno lišće. Ima i neka lekovita svojstva, ali da ne dužim, wikipedija ima dobar članka o njemu.

Kapar je mediteranska biljka od koje se kao začin koristi seme. Ima ga po bolje snabdevenim supermarketima, prodaje se u teglicama. Izgleda ovako:
I o njemu ima dosta u wikipediji.

(Grupna fotografija potrebnih sastojaka)

(Ono belo u pozadini jeste so, slikao jesam, ali koristio nisam).

SECKANJE

Svinjski but na kocke, kao za gulaš, rebarca razdvojiti, jednu glavicu crnog luka na 4 dela, preostalu (ili dve) na sitno, paprike na kocke, šampinjone na srednju parčad, masline na šajbne, šargarepu prvo na pola, a kasnije (kada se skuva) na kocke.

PREDPRIPREMA

U ekspres lonac (ko ima vremena može da krčka i u običnoj šerpi) staviti svinjski but, glavicu crnog luka rasečenu na 4, bahar, biber i lorber, preko toga rebarca, pa šargarepu. 
Naliti 1 litar vode (igra veliku ulogu u pripremi ovog jela) i kuvati 1 sat od momenta kada počne da *šišti* (za one koji se odluče za običnu šerpu ovaj period je znatno duži).

Dok se to srema mi, naravno, seckamo ostale namirnice:
Kada proleti pomenuti sat, vadimo meso iz ekspres lonca, premeštamo ga u tiganj, sipamo polovinu proceđene tečnosti iz  lonca
i dinstamo sve dok voda ne ispari, a meso ostane na masnoći. Pred sam kraj dodamo selen, promešamo i izvadimo meso.
Trebalo bi da u istom tiganju nastavimo pripremu, ali ja sam morao da menjam tiganj, pošto je wok u kome sam spremao meso izuzetno lošeg kvaliteta (ne sećam se gde sam ga nabavio, ali prešao sam se) i hrana zagara.

Dakle, na redu je povrće. Kuvanu šargarepu smo naseckali na kocke, pa možemo da počnemo. Prvo, naravno, ide luk. Pošto je voda iz ekspres lonca u kojoj smo spremali meso skroz isparila, a masnoće je možda ostalo, a možda i ne, u tiganj dodajemo još malo tečnosti iz ekspres lonca. Iskusnije domaćice će ova faza zbuniti, jer se luk više kuva nego prži, ali rezultat je isti. Posle par minuta dodajemo papriku:
Paprika sadrži vodu u sebi, pa treba pržiti dok ona ne ispari. Ipak, ako vam se čini da nije dovoljno omekšala, slobodno dodajte još tečnosti iz ekspres lonca (ja potrošim svu). Kada paprika omekša dodajemo šampinjone, a kada na pola uvri voda koju su oni pustili, šargarepu, masline i vino.
Pred sam kraj, kada i vino već ispari, dodamo i kapar. Pržimo još malo i sklanjamo sa vatre.


Serviramo na jednom kraju tanjira meso, na drugom povrće. Po želji, masnoćom iz posude sa mesom prelijemo povrće.

Meso je sočno, a masline i kapar su povrću dali mediteranski šmek.

Prijatno! Javite kako je ispalo!

Нема коментара:

Постави коментар

Komentar